Mindenkinek arra van ideje, amire akarja, hogy legyen – tartja a mondás, sokszor mégis kevés 24 óra, hogy mindent elvégezzünk, amit beterveztünk aznapra. A jó időbeosztás a produktivitás egyik legfontosabb összetevője, rengeteg múlik azon, elpazaroljuk-e az értékes perceket, órákat. Öt tippel segítünk, hogy a legtöbbet hozd ki az idődből!
1. Készíts időköltségvetést!
Ahogyan a fizetésnél meg lehet állapítani, mire megy el a legtöbb pénz, úgy időköltségvetés is készíthető. Ez megmutatja, mire hány perc megy el, ki lehet szűrni belőle, mi az, ami elengedhetetlen, és mi számít pazarlásnak. Kezdésnek egy átlagos hetedben jegyezz fel mindent, ami csinálsz. Írd fel, mennyi időt fordítasz szakmai hírek olvasására és feldolgozására, mennyit töltesz az ügyfélkapus üzenetekkel, és mennyi idő az ügyfeleknek nyújtott tanácsadás. Hány órát fordítasz önmagad fejlesztésére, és mennyi időd megy el kávézással, vagy Facebookozással. Ha a hét végén kielemzed a számokat, és valamit pazarlásnak érzel, ott lesz a legkönnyebb időt spórolnod. Nem árt szembesülni vele, hogy a legtöbben heti 40 órát dolgoznak, és jó esetben 56 órát alszanak: a 168 órából így jut még 72 másra is.
Ha úgy látod, hogy a cégkapuk adminisztrálásával sok időd megy el, próbáld ki SkyContot, ami már sok könyvelőnek segít a tárhelyek kezelésében, üzenetek letöltésében! Kattints ide a jelentkezéshez!
2. Használj határidőnaplót!
Bizony, ez is fontos lehet! Egész egyszerűen segít, ha látod leírva, mikor milyen fix dolgod van, és ahhoz igazodva meg tudod tervezni a napod többi részét. Lehet, hogy jó a memóriád, de annyira biztosan nem, hogy soha semmi ne essen ki belőle. Egy határidőnapló vagy netes szoftver azonban stabilan megőriz minden információt, sőt utóbbi még jelez is, amikor közeledik a bejegyzett feladat. Fontos, hogy ha valamit felírunk egy időponthoz, ahhoz próbáljuk tartani magunkat, enélkül nincs értelme a rendszernek. A megtervezett napirenddel csodákat lehet tenni!
Elfoglalt könyvelőből hatékony
cégkapus üzenetek automatikus letöltésével
3. Ne feledkezz meg a pihenésről, szórakozásról!
Amikor úgy érzed, szalad a lakás, nincs meg a prezentációd, nem készültél fel a másnapi tárgyalásra a fontos ügyféllel, akkor is muszáj időt szakítanod önmagadra. Egy nyugalomban, a szeretteiddel elfogyasztott kávé, egy közös ebéd vagy vacsora nem foglalja le az egész napodat, viszont feltölti a lelked, és erőt ad a folytatáshoz.
4. Fókuszálj!
Ne hagyd, hogy mindig megzavarjanak! Rengetegen azért nem haladnak a dolgukkal, mert széttördelik azt, így pedig minden alkalommal újra rá kell hangolódni. Ha szükséges, némítsd le a telefonodat, amíg befejezel egy feladatot, és ne nézegesd az e-mailjeidet, ne szörfözz feleslegesen a Facebookon, Instagramon, amikor mással kellene törődnöd. A különböző alkalmazások állandó pittyegése is őrjítő lehet: amikor az elvégzendő dolgaidra kell koncentrálnod, érdemes teljesen kizárni ezeket a hanghatásokat.
5. Higgy magadban!
Amikor nekiindulsz a napnak, el kell hinned, hogy képes vagy mindent elvégezni, amit beterveztél. Ha úgy kezdesz neki, „úgysem fog beleférni”, akkor biztos lehetsz benne, valóban kiszorulsz a 24 órából. Ha viszont a „meg tudom csinálni” attitűddel indulsz, nagyobb esélyed lesz a sikerre. Persze ilyenkor is közbejöhet bármi váratlan, amely felborítja a tervet, ám nem kell bosszankodni: a lényeg, hogy te tegyél meg mindent a sikeres napodért.
Úgy érzed, a problémát az okozza, hogy rengeteg időd folyik el ismétlődő feladatokra? Akkor olvasd el korábbi posztunk, és ismerd meg részletekbe menően a sztenderdizált működési folyamatokatat!
Segítség az elfoglalt könyvelőknek
cégkapus és ügyfélkapus üzenetek letöltése
üzenettípusonként beállítható nyomtatásra, vagy letöltésre
időzíthető letöltés
adószámlák lekérdezése
riasztás a kényes üzenetekről
... és mindezt teljesen AUTOMATIKUSAN! Próbáld ki most 2 hétig ingyen!