Bár a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozásokat már elkezdték feloldani, lazítani, és szépen lassan visszaállunk majd a megszokott életstílusra, ez nem jelenti azt, hogy egy cég, egy vállalkozó számára megszűntek a gondok. Sokaknak a könyvelői szakmában is újratervezésre van szükségük, hogy átvészeljék a már észlelhető és várhatóan elhúzódó gazdasági válságot. Erre az egyik módszer a kiadások csökkentése. Adunk néhány ötletet.

1. Iroda helyett home office

Sokan elképzelhetetlennek tartották, hogy lehet otthonról dolgozni, ám a karantén megmutatta, ha muszáj, valahogy mindenki megoldja a kihívást. Éppen ezért, ha egy vállalkozás költségein kell faragnod, érdemes átgondolnod, tényleg szükség van-e a bérelt irodahelyiségre. Persze, otthon nehezebb haladni, főleg ahol gyermekek is szaladgálnak, de ha rávisz a kényszer, lehet köztes megoldást találni. Home office-ban ugyanúgy húzd meg a határokat, legyen fix munkaidőd, ne a nappali közepén, tévézés közben dolgozz, inkább jelölj ki erre egy csöndes helyiséget, sarkot. Ha nem kell bejárni, közlekedésre szintén kevesebb megy majd el. Átmeneti, de akár végleges megoldásnak is megfelelhet.

2. Alkudj!

Ha ragaszkodsz az irodához, próbálj meg alkudni annak havi díjából. Új helyzet jön az ingatlanpiacon, bérlőből is kevesebb lesz, a jó ügyfelet pedig senki nem szeretné elveszíteni. Ha az iroda díja túl magas számodra, megpróbálhatsz azon alakítani a főbérlővel, újratárgyalhatjátok a feltételeket. Esetleg még a barter is beleférhet, ha össze tudjátok egyeztetni az igényeket. Ebben a helyzetben mindenkinek rugalmasabbá kell válnia.

3. Csoportosítsd át a marketingköltségeidet!

Azt nem írjuk, hogy zárd el a pénzcsapot a marketingnél, mert ez a legtöbb szakértő szerint borzalmas ötlet, gyakorlatilag „megöli” egy cég vagy vállalkozás jelenlétét a piacon. Azt viszont érdemes átgondolni, hogyan tudod átcsoportosítani, lefaragni az éves keretet, milyen platformokon lehet a legjobban kihasználni a befektetést. Ha van marketingesed, social media menedzsered, beszéljétek át, hol lehet elérni a potenciális új ügyfeleket, és azokra a felületekre koncentráljatok. Ami pedig nem működik, azt ebben a helyzetben el kell engedni.

Elfoglalt könyvelőből hatékony

cégkapus üzenetek automatikus letöltésével

4. Keresd a kompromisszumot!

Harcolj az ügyfeleidért! Tudom, mondani könnyebb, mint megtenni, és az is igaz, hogy van, aki menthetetlen, nem éli túl a válságot, így valószínűleg könyvelőre sem lesz szüksége. Ahol azonban átmeneti problémák vannak, érdemes megtartani a kapcsolatot, kompromisszumot keresni az értékes ügyféllel. Szélsőséges példa, de gondolj bele: ha bajban van a partnered, adj neki egy hónapot féláron, esetleg ingyen. Persze, így saját magadnak okozol kárt, de hosszú távon még mindig jobban jársz, mintha eltűnne az ügyfél, vagy keresne egy másik megoldást. És kevesebb kiadásod is lesz ezzel, mint amennyiből elérsz egy új ügyfelet. Ez befektetés részedről a jövőbe. 

+1. Merj kérdezni!

Bár nem lesz teljesen új a ránk váró helyzet, hiszen sokan már 2008 után megtapasztalták, milyen a válságmenedzselés, a járvány hatásait, a fogyasztási szokások megváltozását csak megbecsülni lehet, biztos forgatókönyv nincs. Ezért ajánlott, hogy rendszeresen egyeztess a kollégákkal, közösen gondolkodjatok, és minden ötletet alaposan átrágjatok. Ki tudja, hátha épp az lesz az a megoldás, ami segít a költségcsökkentésben…

Segítség az elfoglalt könyvelőknek

cégkapus és ügyfélkapus üzenetek letöltése

üzenettípusonként beállítható nyomtatásra, vagy letöltésre

időzíthető letöltés

adószámlák lekérdezése

riasztás a kényes üzenetekről

... és mindezt teljesen AUTOMATIKUSAN! Próbáld ki most 2 hétig ingyen!